مرگ

مرگ متعارف که گریزی ازش نیست . ولی از مرگ پیش از مرگ می توان گریخت . نا امیدی . بی انگیزگی . غم . خودخواهی ، بخل ، و ....

اینا همه مردن انسان پیش از مرگ هستند !

تلگرام

به نظر من یکی از آسیب هایی که ابزاری مثل تلگرام داره اینه که : گوش ما رو پر میکنه از حرف های شیک و بعضاً حسابی و این باعت میشه که ناخود آگاه ما از تفکر و درس گرفتن از آموزه هایی که بعضاً میتونن خیلی کمک بکنند ، دور بمونیم و ناخودآگاه نشنویم .

چند سالی بود که بعضی وقتا حس میکردم یه درکی رسیدم که میشه اسمش رو تجربه گذاشت . بعضی وقتا با کسی مطرح می کردم یا جایی که همه میتونن بخونن مینوشتم . حداقلش این بود که خونده میشد . پریروز یه همچین مطلبی رو تو تلگرام برای گروهی از بستگان نوشتم . خواندن و فهمیدن مفهوم اون مطلب حداقل به 3 دقیقه زمان نیاز داشت . در کمتر از 15 ثانیه ، 60 تا لایک و دیگر هیچ . همان کپی و Paste کردن از این گروه به ان گروه ....

درد

چند روز پیش برای اهدای خون با یکی از دوستان رفتیم به پایگاهی که برای همین منظور تو محل کارمون تشکیل شده بود . اخیرا دوستان انتقال خون یه ترفند جدید رو برای کوتاه کردن پروسه دریافت خون انجام داده اند که همانا افزایش قطر سوزنه . یه سوزن قطور رو وارد رگ میکنن و بواسطه اون خون خیلی سریع تخلیه میشه . اول نوبت من شد و با دردی که آه از نهاد آدم در میاورد کار شروع شد . چند لحطه بعد دوستم که از قضا انسان قوی و تنومندی هم هست در تخت کناری دراز کشید و برای کار آماده شد . حالا من این فرصت رو داشتم که واکنش ایشون رو به وارد شده سوزن به رگ تماشان کنم . کاملاً مشخص بود که دردی که هر دوی ما تحمل کردیم یکسان بود ولی ایشون خویشتندارانه خم به ابرو نیاورد .

خواستم عرض کنم اندازه درد برای همه ما یکسانه . تفاوت در واکنشیه که ما به توجه به ظرفیتمون نشون میدیم .